Welcome to my blog :)

rss




I made this widget at MyFlashFetish.com.




Jumaat, 19 Mac 2010

Klinik 1Malaysia Di Melaka Dapat Sambutan Menggalakkan


MELAKA, 17 Feb (Bernama) -- Kewujudan Klinik 1Malaysia di tiga kawasan di negeri ini mendapat sambutan menggalakkan daripada penduduk, kata Ketua Menteri Datuk Seri Mohd Ali Rustam.

Beliau berkata sejak dibuka pada 7 Januari sehingga 14 Februari lepas, seramai 8,829 orang datang untuk mendapatkan rawatan di klinik berkenaan iaitu di Taman Suria, Bukit Katil dan Taman Merdeka di Batu Berendam serta Taman Samarinda di Alor Gajah.

"Purata harian orang yang mengunjungi ketiga-tiga Klinik 1Malaysia ini ialah 233 orang dengan klinik di Taman Merdeka paling ramai dikunjungi iaitu seramai 4,067 pesakit," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Klinik 1Malaysia di Taman Merdeka hari ini.

Hadir sama ialah Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Wanita, Pembangunan Keluarga dan Kesihatan Melaka, Datuk Norpipah Abdol dan Pengarah Kesihatan Negeri Melaka, Datuk Azmi Hashim.

Mohd Ali berharap kerajaan pusat dapat menambah bilangan Klinik 1Malaysia di Melaka terutama di kawasan yang ramai penduduk seperti di Masjid Tanah, Jasin, Merlimau dan Ayer Molek.

Katanya kewujudan Klinik 1Malaysia tidak menjejaskan operasi klinik swasta kerana mereka mempunyai pelanggan sendiri.


Sumber:BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan