Welcome to my blog :)

rss




I made this widget at MyFlashFetish.com.




Selasa, 2 Mac 2010

Muhyiddin Minta Rakyat Pelbagai Kaum Negara Ini Pertahan Perpaduan


Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta rakyat pelbagai kaum negara ini mempertahankan perpaduan yang telah menjadikan Malaysia sebuah negara membangun paling maju di dunia.

Walaupun rakyat negara ini berlainan bangsa, agama, bahasa dan budaya, beliau berkata mereka telah menerima perbezaan itu sejak negara mencapai kemerdekaan 52 tahun lalu.

"Kita tidak boleh abaikan perpaduan ini kerana ia adalah sesuatu yang amat mahal harganya kerana kita adalah satu bangsa Malaysia. Walaupun kita berbeza agama, tapi kita adalah satu rumpun bangsa Malaysia.

"Jadi jangan abaikan, jangan lupa kerana kalau kita lupa, akan berlaku perkara yang tidak baik," katanya ketika berucap pada majlis perjumpaan sempena Tahun Baru Cina kawasan Parlimen Pagoh di Dewan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Yu Jern, Bukit Pasir pada Jumaat.

Kira-kira 3,000 orang menghadiri majlis itu termasuk termasuk Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Jorak Datuk Dr Shahruddin Md Salleh dan ADUN Bukit Serampang Tahir Mohamad Taat.


Sumber:BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan